УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Чернігівській області

» Прес-центр » новини » У 2021 РОЦІ НА ДОРОГАХ ЧЕРНІГІВЩИНИ БУДЕ ОБЛАШТОВАНО ЩЕ ТРИ МАЙДАНЧИКИ ДЛЯ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО ЗВАЖУВАННЯ ФУР

У 2021 РОЦІ НА ДОРОГАХ ЧЕРНІГІВЩИНИ БУДЕ ОБЛАШТОВАНО ЩЕ ТРИ МАЙДАНЧИКИ ДЛЯ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО ЗВАЖУВАННЯ ФУР

На автомобільній дорозі Р-67 Чернігів - Ніжин - Прилуки - Пирятин між селами Талалаївка та Хвилівка Ніжинського району облаштовується другий в області WIM-майданчик для автоматичного зважування вантажівок у русі. Наразі встановлені металеві ферми, де буде кріпитися обладнання, та металеве бар'єрне огородження. Згодом розпочнуться роботи з монтажу електроніки.

Ділянка автодороги Р-67 Чернігів - Ніжин - Прилуки - Пирятин протяжністю 75 км від об'їзної Ніжина до Прилук, де наразі влаштовується WIM-майданчик, була відремонтована впродовж 2020 - 2021 року. Разом з оновленням покриття, вживаємо також заходи по його збереженню від перевантажених фур.

Підрядна організація - ТОВ "Інтеграл Сістемс".

Перший WIM-комплекс у Чернігівській області був встановлений у селі Кіпті на початку траси М-02 Кіпті - Глухів – Бачівськ. Повністю пройшов усі калібрування та розпочав роботу навесні 2021 року. Перші місяці його роботи показали, що кожна п'ята фура йде з перевантаженням або порушує габаритні норми.

Неконтрольований рух перевантажених транспортних засобів – одна з основних причин інтенсивної руйнації автомобільних шляхів. Вантажні автомобілі становлять 10% усіх транспортних засобів на дорогах України і водночас завдають понад 90% шкоди для покриття доріг, створюючи колійності, вибоїни і тріщини. До того ж, перевантажена фура – загроза безпеці усіх учасників дорожнього руху. У випадку екстреного гальмування звичайна вантажівка зберігає довжину гальмівного шляху в межах норми, то перевантажена – перевищує її вдвічі. А за несприятливих погодних умов у екстремальних ситуаціях перевантажена фура стає майже повністю некерованою.

WiM (weigh-in motion) — це розумна система комплексного збору інформації про транспорт, що рухається автошляхами. Вона здійснює контроль руху авто у реальному часі, автоматично фіксує порушення (номерний знак, габаритні розміри, маса, кількість осей, швидкість тощо).

Як працює система зважування-у-русі? Основа роботи WiM - це майданчик для динамічного зважування. Саме через нього збираються всі дані, які потім передаються в програмний центр обробки інформації. За структурою, майданчик є своєрідним апаратним комплексом, який складається з датчиків, вбудованих у дорожнє покриття, камери для автоматичного розпізнавання номерних знаків, камер загального огляду та лазерних сканерів. Система здатна зберігати інформацію про пересування більше ніж 10 000 автомобілів в одному напрямку вагою не менше 3,5 т. Завдяки тому, що WIM повністю перекриває проїзну частину, обійти його неможливо.

У 2021 році в рамках програми президента України «Велике будівництво» у Чернігівській області планується відремонтувати 182 км доріг державного значення.

Загалом цьогоріч у Чернігівській області планується встановити три комплекси для автоматичного зважування вантажівок у русі. Окрім локації на трасі Р-67 між Ніжином та Прилуками, це також:

- між селами Красне та Ягідне Чернігівського району на дорозі М-01 Київ - Чернігів - Нові Яриловичі;

- між селами Новоселівка та Киселівка на дорозі Н-27 Чернігів - Мена - Сосниця - Грем'яч.